Odpoledne s dětmi proběhlo za účasti cca 50 účastníků. Na začátku jsme si zazpívali, vyluštili šifru o řece (někdy opravdu těžkou, ale děti pomohly rodičům :-)) a objevili tok řeky Labe. Poté jsme se rozešli na tři stanoviště, ve kterých jsme podle své chuti a zaměření získávali informace o řece a ty pak v různé formě umísťovali na model řeky. Ten se postupně rozrostl o přítoky, hnízda ptáků, mosty, ryby, žáby, města a další informace. Na závěr jsme se pak shodli, že nám tam něco chybí – škola Hučák :-), ta přibyla k řece jako poslední.
Šlo o příjemné odpoledne, ve kterém jsme vyzkoušeli model projektové výuky – propojování poznatků z různých oblastí, vidění věcí v souvislostech, prožitek dítěte. Děkujeme všem zúčastněným za pomoc a vytvoření přátelské atmosféry (speciální poděkování maminkám, které samy od sebe přinesly buchtové občerstvení pro všechny).
- Představování rodin
- Představování rodin
- Představování rodin
- Představování rodin
- Představování rodin
- Představování rodin
- Představování rodin
- Představování rodin
- Představování rodin
- Představování rodin
- Představování rodin
- Představování rodin
- Představování rodin
- Skládání slov
- Skládání slov
- Skládání slov
- Skládání slov
- Skládání slov
- Skládání slov
- Skládání slov
- Slova evokující řeku
- Řeka – zatím prázdná
- Řeka – zatím prázdná
- Flora a fauna
- Voda + děti = přitažlivost
- Mosty a jejich zdolávání
- Mosty a jejich zdolávání
- Mosty a jejich zdolávání
- Mosty a jejich zdolávání
- Mosty a jejich zdolávání
- Zvířecí matematika
- Vznikají první lodě
- Nabídka úkolů o mostech
- Proces vzniku
- Vznikající ledňáček
- Vzniká fauna – flora, či něco jiného?
- Spolupráce
- Labuť
- Mosty
- Zaujetí
- Studium materiálů
- Na řece už jsou lodě a přilétli první ptáci
- Tvorba
- Ledňáček
- Kam patří ta ryba?
- Zaujetí prací
- Spolupráce
- Odpočinek
- Přemostění řeky
- Přemostění řeky
- Sluníčko a zajímavá práce – dobrá kombinace
- Žabáci
- Soutok řeky Labe a Orlice
- První odvážlivec přechází most
- Radost ze vzniku plavidel a jen jedna náplast na drobnou řeznou ránu.
- Muži a děti
- Zaujetí tvorbou
- Využívání mobilní technologie ke zjištění informace o labutích
- Prezentace svých výstupů
- Řeka je bohatá na informace
- V modelu nám něco chybí
- Škola na soutoku, ale mohla být i u Jaroměře :-)
Těšíme se na další setkání,
Honza Sýkora, Martina Toužilová, Martina Cibulková a Jakub Drbohlav